Nya kort

Ja det är inte alltid så lätt i en tyvärr f.n. stressig och lite jobbig tillvaro att hinna med att lägga upp kort i bloggen.

Men i kväll fick jag äntligen en stund över att visa några av mina senaste kort jag gjort.

Den här gången är det kort med mindre dekorationer och inga mönstrade papper.
Men det är ju det som är så kul att man kan variera och göra lite olika.

Jag var ju på mässan i Göteborg hela långa dagen i går och "några små inköp" blev det.



 



Hos Forma Hantverk köpte jag denna fina stämpel med en massa God Jul på.

Jag har stämplat den med en svart dyna och sen "duttat" med olika distressdynor på de två korten.

På det lila sprayade jag sen med Glimmer Mist.

På det översta har jag ett guldfärgat papper och på det nedersta kortet ett silverfärgat papper som "bakgrundspapper".

Dekorerade sen endast med lite halvpärlor.

Enkelt men ändå kanske lite effektfullt.





Från Forma Hantverk kommer även denna söta tomte.
Här gjorde jag en liten "julklappsetikett".

Texten kommer från mina "Snap Stamps".

Här har jag båe stämplat och "duttat" med Distressdyna i samma färg, Age Mahogny.

LIte "snö" som jag dekorerat bl.a. tomtens skägg med.
Även det inköpt på mässan i går.

Och så blev det några drag med en "glitterpenna" i löven och lite på granen.






Sista kortet för i dig blir detta kort med en stämpel från Reprint.

Här har jag stämplat med en svart dyna.

Därefter har jag även här "duttat" med mina Distersser men lämnat ett vitt fält kvar runtom flickan.

Lite glimmermist och några halvpärlor sen fick det räcka :-)))


Önskar er alla en bra vecka.



Eva




Kommentarer
Postat av: Ingela

Åhhh vilka snygga kort! Du är grym på att få till det så stilrent och snyggt!



Angående "nga små inköp".....undrar isf hur dina "stora inköp" ser ut fniss



Kram

Ingela

2010-11-01 @ 13:13:41
URL: http://scrappeliscrap.blogspot.com
Postat av: Sara-SaGam

Trevligt att träffas i helgen!

2010-11-01 @ 21:48:55
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Underbara kort Eva! lite annorlunda för att vara du men sååå fina!



Kram, Gunvor

2010-11-06 @ 15:32:11
URL: http://gunvors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0