Lite nya kort

I mitt DT-uppdrag för Scraproom har jag gjort två kort till.





Först detta kort med den söta "Fjärilsflickan".

Flickan på staketet är en stämpel som kommer från Bildmålarna.
Färglagd med Promarker pennor.

Texten inuti kortet är från ett av seten från Reprint.
På den högra insidan av kortet har jag gjort ett "tomt fält" där man själv kan skriva sin hälsning.

Det mönstrade pappret kommer från Lady Bug and friends.
Jag har dekorerat med det både på framsidan av kortet och även inuti.
På det viset får jag på insidan med de små söta älvorna som finns på pappret och som jag tycker är synd att skära bort.

I övrigt har jag dekorerat med spets och rosenknoppar på framsidan.

Inuti har jag stansat ut från QK blommor och fjärilar.







Här har jag gjort ett kort med en tag i kortet.

Jag har skurit ut cardstocken i 15x30.
Därefter har jag delat sidan med 30 cm i tre lika stora delar, alltså 3x10 cm.
Den högra delen och den vänstra delen har jag sedan skurit av halva delen snett av och vikt dem över varandra och över mittbitten och tejpat fast dem.
På det viset blir det en "ficka" att stoppa tagen i.

Kortets storlek efter vikningen är då 10x15 cm.

Stämpeln med hunden kommer från Magnolia och texten från Reprint.

Det mönstrade pappret är från Cosmo Cricket och är dubbelsidigt.
De utstansade blommorna har jag därför stansat ut från andra sidan av det mönstrade pappret än det som är bakgrundspapper på kortet.
Satt rosor i de utstansade blommorna.

Prickigt band i tagen.

Hoppas ni alla får en riktigt bra helg.

Hemma hos oss håller vi fortfarande på med den totala renoveringen av köket som vi gjort nu i några veckor.
Vi lever i en hemsk röra med hela köket i vardagsrummet.
Vatten får vi ta i grovköket och på toaletten.
Diskar gör vi i grovköket.

Sakta men säkert går det framåt.
De flesta skåpen är uppe, så lite grand kan jag börja packa in i helgen så ser det kanske lite bättre ut, vem vet :-)
Och hur jobbigt det nu än är, så blir det ju väldigt fint när det är klart.

Ikväll ska vi på teater och se The Producers, ska bli jättekul!




Kommentarer
Postat av: Gunvor

Underbara kort Eva!



Kram, Gunvor

2010-03-13 @ 14:38:43
URL: http://gunvors.blogg.se/
Postat av: Ritva

Underbara kort.

Ha en bra helg.

Kram Ritva

2010-03-13 @ 18:36:54
URL: http://ritva-handgjordakort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0