Några småkort

Det finns ju så otroligt många tekniker att använda sig av när det gäller den här hobbyn.

En av mina favoriter är det som man brukar kalla falsk akvarell där man färgar in stämpeln med vattenlösliga pennor eller dynor, och sen lite lätt " duschar" på vatten och därefter stämplar på sitt papper.

Jag gillar verkligen att göra kort med denna teknik och här kommer några lite mindre "presentkort" som jag gjort med falsk akvarell.





 

Jg har använt mig av olika Spellbinders dies på några av korten för att få lite roligare form på dem.

På dessa kort har jag varit mycket sparsam med dekorationer, bara lite halvpärlor.

Tyckte inte det behövdes så mycket mer.

 

Tack för att du tittade in.

 


Kommentarer
Postat av: Gunvor

Jättesöta kort Eva!



Kram, Gunvor

2011-01-24 @ 17:41:17
URL: http://gunvors.blogg.se/fotoblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0