Studentkort

Ja det var ett tag sedan nu som jag laddade upp något.
Tiden vill inte alltid som man vill, den springer liksom från en på något konstigt sätt.

Jag har i alla fall gjort en del kort och här kommer nu några studentkort.
I fredags var vi på 3 studentuppvaktningar på samma kväll så det var ett himla springande.
Som tur var så var två av dem i samma gata som vi bor och den tredje cirka 10 minuters gångväg bort.
Man vill ju inte missa någon.





Här är två av korten med Hänglarstudenterna.
Texten kommer från Stämpelboden.





Ytterligare ett kort jag gjort med hänglarstudent.
Till detta kort gjorde jag även en "tändsticksbyrå".

Vet inte hur väl det syns men jag har använt mig av små vita halvpärlor till bl.a. knappar och örhängen.
Kan lova att de är små och det är pilligt men jag tycker det blir fint.

Dessa vita halvpärlor ligger i en ask i en massa olika storlekar, de minsta är så små att man knappt ser dem om man inte vet att de finns.
Men att de finns vet jag och familjemedlemmarna också numera.

Jag välte nämligen ut asken med alla dessa pärlor häromkvällen och att en sådan liten ask kan innehålla så många pärlor kan jag inte förstå.
De ramlade ner i hundens korg, på mattan, på golvet, under sängen.
Fastnade under fötterna när jag gick omkring och ja gud vet var mer.
Mitt ordförråd den kvällen är ej beskrivbart :-).

Att få någon att hjälpa till var helt omöjigt, de kunde inte ens se skillnad på dammet och pärlorna, fattar ni???

Och de satt fast i mattan som är av typen trasmatta så det var näst intill omöjligt att få upp dem.

Det var mycket mycket nära att jag dammsög upp allt och köpte en ny ask men lite snål är man ju.

En del fick jag upp men det ligger säkert några kvar både här och där en lång tid framöver.
Ungefär som barren efter julgranen.

Nu har alla askar med pärlor i gummiband runt om också.
Ett tips till er alla som har askar med halvpärlor :-)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Åhhh så fina studentkort!!! Lilla tändsticksbyrån är superfin och jag kan tänka mig att den blev uppskattad.



fniss Du är en riktig pärla du!!! Skrattar lite smått åt din lilla olycka ;-)))



Kram på dig!



Ingela

2009-06-11 @ 20:43:35
URL: http://scrappeliscrap.blogspot.com
Postat av: Ritva

Verkligen fina kort, men du är ju en riktig pärla:))

Kram Ritva

2009-06-11 @ 22:19:32
URL: http://ritva-handgjordakort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0