Scraprooms adventskalender

Som jag skrev tidigare så har vi i Designteamet en adventskalender varje dag i Scraprooms blogg.
Temat detta år är våra kära julsånger. Vi gör olika alster som vi tycker passar till sången den aktuella dagen.
Hur kul som helst är det.

Här är mina första två bidrag.


30 november - Jag såg mamma kyssa tomten





Jag har gjort ett julkort utifrån den roliga och underfundiga :-) julsången "Jag såg mamma kyssa tomten".

Tycker den här underbara tjejen eller killen (?) som står där bakom draperiet och "tjuvtittar" är så passande till denna sång.

Stämpeln kommer från Sarah Key.
Mönstrat papper från Ladybug.

Dekorerat med mönstrat band och stjärnorna kommer också från ett band där jag klippt av dem en och en.

Två hjärtebrads har jag också satt på.



4 december - Nu har vi ljus här i vårt hus





Jag har dekorerat en stor tändsticksask så att vi verkligen får Ljus i vårt hus :-))

Bakgrundspapper från Lady Bug.
Stämpel från Bildmålarna som jag målat med Promarker pennor.

En glittrig granbrads.

Band med stjärnor som jag klippt ut en och en och satt fast.

Glitterlim på stjärnorna på flickans klänning och i hennes hår.
3d-lack på ljuslågan och lite vit pearlmaker som "rinnande stearin" på ljuset.


Det finns en tävling också och fina erbjudande varje dag så skynda över och läs om detta i Scraprooms blogg och de andras alster också.

Ha en bra helg!


Kommentarer
Postat av: Cicci

Där slog du huvudet på spiken. Korten är ju bara så fina och passande sitt tema.

Kramiz

2009-12-06 @ 13:26:09
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Louise (vbg)

År så söt hon är pch kortet är underbart :)Stämpeln du frågade efter är från penny black och heter 3875J painter's vase :)jag är oxå väldigt förtjust i blommor :) Ha en skön advent Kramiz

2009-12-06 @ 13:31:59
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Postat av: Ritva

Underbart kort och tändsticksask!

Kram Ritva

2009-12-07 @ 22:56:16
URL: http://ritva-handgjordakort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0