Två kort med ny vikning igen

Ja så var då semestern slut för denna gång.
Var i allsin dar tar 5 veckor vägen, är det någon som fattar detta???
Men det har varit underbart skönt att vara ledig.
Vi har tillbringat större delen av tiden i sommarstugan i Falsterbo ungefär 100m från havet och stranden.
Min oas i livet och så välbehövlig.

Men samtidigt är det skönt att komma igång igen, skulle inte vilja ligga vid stranden året runt.
Det är det som jag gillar med Sverige, att vi har årstider.

Två födelsedagskort har det bl.a. blivit.
Hittade på någon blogg som jag tyvärr inte minns, en lite annorlunda vikning igen.
Var jag ju bara tvungen att testa.
Det blev två kort med den.



       

Det här första fick en av världens roligaste stämpeltjejer i Eskilstuna :-) när hon fyllde år häromdagen.

Stämpeln är från en av mina favoritleverantörer Penny Black. Ingår i ett ganska så nytt clearstampset.
Texten kommer från Bildmålarna som också har mycket fint.
Målat med Promarker har jag självklart gjort.

"Fliken" på kortet eller vad man nu skall kalla det kan man låsa och det gjode jag på detta med en pärlhatt med en ros i.





En annan stämpelkompis dotter fyllde 12 och hon fick också ett kort med denna vikning.

Stämpel här från Bildmålarna.
Ja så  klart målad med Promarker.

Utstansade blommor som "lås" på denna.

Tack för att du tittade in hos mig.

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej,Eva!

Nu var det längesedan som jag tittade in till dig.Roligt att höra från dig igen.

Vilka underbara kort du gör.Vikningen på de senaste är bara sååå annorlunda,jättefint.Den lilla nallestämpeln är bara så söt.Man blir glad av att se den.

Kram!

Tack för titten och hälsningen hos mig.

2009-08-14 @ 17:56:25
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Chruss

Och här är den lyckliga tanten i Eskilstuna som fick det blåa underbara kortet :-D

Visst är vatten lugnande på något vis? Oavsett om det är en liten fontän eller hav, sjö etc så myser jag alltid då. Maken däremot är inte så förtjust i vatten men han offrar sig glatt iallafall!

kram

2009-08-15 @ 18:33:37
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Cicci

Så glada de måste ha blivit. Vilka härliga kort och en hur snygg vikning som helst.

Tack för tips!

Visst är det härligt när årstiderna skiftar även om jag gärna har en längre försommar och sensommar.

Kramiz

2009-08-16 @ 00:30:25
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Estelle

Tack för det fina kortet som jag fick av dig!!!

2009-08-22 @ 11:49:46
Postat av: Susanne Svensson

Hej Eva

surfade runt lite hamnade på din blogg,jätte fina kort:)

Lite nyfiken på din vikning, vad är måtten,själva korten är gjord av ett halvt cardstock lr hur?men måtten på kortet sen fliken hur stor e den?

alltid kul med nya vikningar.

mvh susanne svensson

2009-10-09 @ 14:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0