Födelsedagskort

Här kommer lite blandade födelsedagskort som jag gjort den senaste tiden.



Först ut är ett kort med den söta flickan och pojken från Scraplyckan.

Dekorerat med band, pärlhattar och brads bl.a.



Stämpeln med den "kutande" igelkotten kommer så klart från Penny Black.

Dekorerat detta kort med pärlhatt, ros, brads, självhäftande spets och glitterlim.




Och slutligen ett gult kort till några av mina stämpelvänners förtjusning :-).

För någon vecka sedan hade några av oss en träff hemma hos mig och min vän Ingela hade gjort ett helt underbart kort i gula nyanser.

Jag bestämde mig också för att göra ett kort i gult och i början blev det väl ganska så gult.
Men ju mer tiden gick och jag skulle hitta matchande papper och cardstock, så försvann det gula mer och mer och det gick mer mot rött/mörkrosa istället.
Det enda som var gult till slut var nog mössan på det stämplade hängelmotivet.

Dagen efter hamnade allt t.o.m. i papperskorgen för jag var så missnöjd med det.
Det andra sa att det var fint men det blir nog så att om man ställt in sig på något och det blir något helt annat, så blir man inte alltid nöjd hur man än försöker.

Nåja till slut blev det i alla fall ett ganska så gult kort med helt annat motiv :-))


Bli nu inte förvånade om det blir lite tyst i min blogg den nämaste tiden.
På tisdag ska jag nämligen in och operera bort en av mina bisköldkörtlar som det är fel på.

Jag har väntat 1,5 år på denna operation så det känns verklilgen på tiden.
Fick denna tid eftersom jag till slut åberopade vårdgarantin.
Det är väl så det är idag tyvärr.

Nu ska jag åka till Helsingborg på måndag och opereras på tisdag.
Inte så långt, cirka 6 mil från Malmö bara.

Men lite nervöst är det allt.

Ha en skön Valborg!

Kommentarer
Postat av: Ingrid - Inola

Underbara kort du har gjort, min favorit blev det rosa ljuvliga igelkottekortet! Lycka till med operationen, det är väl ändå skönt att få den gjord efter så lång tids väntan, men klart att det är pirrigt. En stor kram från mig!

2009-05-01 @ 09:42:05
URL: http://inola.blogg.se/
Postat av: MonicaOlsson

Godmorgon vännen allt bra efter gårdagen??

Vad kul vi hade känner att det var precis vad jag behövde.

Dina kort är ju sååå söta gillar mer och mer scraplyckans motiv.

Kram Monica

2009-05-03 @ 10:18:34
URL: http://scrapparenmonica.blogspot.com/
Postat av: Ingela

Halloj!!



Mmmm...gillar ditt gula kort ;-)) Men det du slängde var också jättefint! Dina rosa kort går inte heller av för hackor :-)



Tack för igår!!!



Kram Ingela

2009-05-03 @ 13:53:10
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/
Postat av: Sara - SaGam

Lycka till med operation. Gillar det härliga rosa kortet bäst av dessa!

2009-05-03 @ 13:58:17
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Cicci

Fina kort som vanligt, men jag måste säga att det gula blev min favorit.

Skönt att det äntligen blir av med operationen. Tänker massor på dig måndag/tisdag.

Hoppas att vi hörs snart.

Kramiz

2009-05-03 @ 20:58:03
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Chruss

Hoppas allt är väl med dej Eva!



Det där fixar du, det vet du!



KRAAAAAAAAAM!



Pst - har du sett att stämpelgården har Moreheads stämplar?

2009-05-09 @ 19:30:15
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: carina

JJaa OP klarade du som det mesta du gör...GALANT ur snygga kort

KRAM

Lundabon

2009-05-10 @ 10:55:23
Postat av: Anonym

JJaa OP klarade du som det mesta du gör...GALANT ur snygga kort

KRAM

Lundabon

2009-05-10 @ 10:55:48
Postat av: :)

Vilka fina kort!

2009-06-03 @ 14:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0