Halloweenkort

I mitt DT-uppdrag för Scraproom har jag bl.a. fått härliga och roliga Halloweenpapper från My Minds Eye.

Har gjort två kort med ett av dessa papper och med en rolig halloweenstämpel från Bildmålarna.




Detta kort har jag gjort med s.k. "spotlightteknik". D.v.s. jag har stämplat motivet två gånger och klippt ut en del av det ena.
Detta har jag sen färglagt och "passat in" på det andra hela motivet.

Boo som glittrar lite till vänster, inte helt lätt att fotografera, har jag stansat ut på dubbelhäftande ark med alfabetet Ginger och sen satt på mikropärlor i brunt och i svart och därefter fäst på kortet.



Här har jag dekorerat pumpan och fladdermössen med svarta mikropärlor.

En charm i form av dödskalle har jag också satt fast.

Båda korten har jag dekorerat med blommor, blad och utstansad kvist från punch pine.

Alltsammans finns givetvis hos Scraproom.

Tack för titten! Hoppas ni alla får en härlig helg!

Kommentarer
Postat av: Chruss

Fiffig ide med pärlorna!

Spotlighttekniken bara är för läcker! Det ledsnar jag aldrig på.

Ha en fortsatt bra helg!

kram

chruss

2009-08-29 @ 17:03:03
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken söt halloweenstämpel. Inte alls läskig! Skönt att det kan vara en mysig högtid och inte bara skräck!

Ha det gott!

2009-08-31 @ 21:36:19
URL: http://marieskapar.blogspot.com
Postat av: Carina

Detta kortet är bara sååå fint.Papperet är jättefint och passar till motivet som handen i handsken.



Ha,det gott!

2009-09-02 @ 20:15:06
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0